Chiar cu mai puțin de 24 de ore înainte de startul Programului Rabla pentru Electrocasnice, site-ul Administrației Fondului pentru Mediu a fost actualizat. Acum include un ghid de utilizare a aplicației online, în care trebuie să-ți faci cont, pentru a putea beneficia de voucherele oferite.
Conform calendarului Rabla Electrocasnice 2021, știm că vineri, 14 mai 2021, încep înscrierile pentru crearea conturilor de utilizator în aplicația online Rabla Electrocasnice.
Am încercat să realizăm un tutorial care să prezinte pașii pentru completarea formularelor aferente programului, ca să te poți înscrie rapid. Însă între timp au apărut noi modificări în Ghidul Rabla Electrocasnice, iar cel mai bun tutorial rămâne chiar citirea manualului oficial al aplicației, oferit de către AFM.
Formularul de înregistrare a contului Rabla Electrocasnice 2021
Într-un PDF de câteva pagini, găsim explicații și chiar capturi de ecran din aplicația informatică a Rabla Electrocasnice, în care ne vom crea contul și cu ajutorul căreia vom aplica pentru vouchere.
Mai sus poți analiza cum arată chiar un voucher Rabla Electrocasnice în 2021, iar mai jos poți vedea care sunt datele personale solicitate la înregistrarea contului de utilizator în aplicația Rabla Electrocasnice.
Acesta este unul din pașii pentru obținerea voucherelor rabla electrocasnice în 2021. Este necesar să-ți creezi un cont pe site-ul AFM, care include și date cu caracter personal.
Date personale care se solicită la crearea unui cont de utilizator pentru Rabla Electrocasnice
Datele necesare pentru crearea contului de utilizator includ următoarele:
- nume și prenume;
- localitate și județ;
- cod numeric personal (CNP);
- adresa de email și număr de telefon valid.
Reamintim că numele persoanei care-și va crea contul și care va aplica pentru voucherele rabla electrocasnice trebuie să fie același cu numele persoanei care va comanda produsele noi, eligibile în cadrul programului.
Operațiunile pe care le poți realiza în contul de utilizator Rabla Electrocasnice 2021
Nu sunt foarte multe opțiuni disponibile în contul solicitantului:
Prin intermediul aplicației poți să vizualizezi voucherele curente sau să generezi unele noi.
Tot în cadrul aplicației poți să citești și Ghidul de utilizare a aplicației, care, cel mai probabil, este același cu cel pe care ți-l prezentăm acum.
Ora de start pentru înscrierile în Rabla Electrocasnice 2021
Toate cele 3 etape ale Rabla Electrocasnice 2021 încep într-o zi de vineri – am discutat pe larg despre calendarul Black Friday 2021. Iar acum știm și ora.
Pe 14 mai, la ora 10:00 dimineața, vor începe înscrierile pentru crearea conturilor de utilizatori pe site-ul AFM. De abia din 21 mai vom putea aplica și pentru voucherele rabla electrocasnice.
În această situație, considerăm că nu este niciun motiv de grabă. Înregistrarea printre primii a acestui cont de utilizator nu aduce vreun beneficiu în plus, la prima vedere. Poți totuși să-ți exersezi viteza de reacție, de care vei avea nevoie săptămânile viitoare, când încep etapele cu vouchere pentru Rabla Electrocasnice.
Adresa pe care trebuie să intrăm pentru a ne crea contul în aplicația Rabla Electrocasnice
După cum am mai prezentat pe site-ul RablaElectrocasnice.ro, adresa oficială a celor de la AFM pentru acest program este: electrocasnice.afm.ro. Această adresă va deveni disponibilă doar vineri dimineața, după ora 10:00.
Până pe 21 mai 2021 se pot doar crea conturi de utilizator din aplicația Rabla Electrocasnice, iar solicitarea unui voucher poate fi făcută începând cu 21 mai, 4 iunie, respectiv 18 iunie. Puteți să aplicați în fiecare etapă. Ba chiar mai mult, chiar și într-o etapă puteți solicita vouchere pentru 2 sau chiar 3 categorii diferite de echipamente.
Succes la crearea contului!
PDF-ul complet este disponibil pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu.
Actualizare, 14 mai 2021 ora 08:00: În zona Servicii de pe site-ul AFM (chiar pe homepage o poți găsi) a apărut deja secțiunea dedicată Rabla Electrocasnice 2021. Link-ul va fi adăugat în acea secțiune (pentru a merge la aplicația pentru crearea contului de utilizator) după ora 10:00 (faceți refresh pe pagină după această oră):
Foarte prost gandita aplicația. Am tastat greșit emailul și nu se poate schimba nimic. Nici o opțiune de modificare. Când încerc sa creez alt cont cu emailul corect evident CNP e înregistrat pe emailul greșit și nu ma lasă. Nu s-au gândit la o metoda de recuperare in caz de înregistrare greșita a e-mailului sau telefonului.
E vina statului ca nu s-a gandit ca romanii sunt atat de *** incat nu-si pot verifica o informatie daca este scrisa corect…
Un bun arhitect software se gândește la toate acele cazuri limită și la diverse situații ce pot apărea, chiar și foarte rar. Până la urmă, suntem oameni, nu suntem perfecți și mai și greșim: o literă, o cifră…
Dar nu știți ce email greșit ați tastat exact? Vă puteți autentifica folosind acel email greșit?
Cum se incarca in aplicatie CI si Declaratia ca nu gasesc modalitatea de a o face dupa ce am creat contul
Vă autentificați în aplicație -> deschideți meniul de utilizator (click pe numele dvs. sus în dreapta) -> alegeți Profil din meniu -> apoi click pe butonul Editează profil. Și veți vedea cele doua butoane care vă ajută să încărcați cele 2 documente, după care apăsați butonul Salvează.
dorsc masina de spalat slim
Pentru voucherului aferent unei mașini de spălat rufe trebuie să vă generați voucherul din contul de pe site-ul AFM vineri, 21 mai 2021. Până atunci, creați-vă contul de utilizator.
Cele 2 documente incarcate, CI-ul si Declaratia, trebuie sa fie doar de tip .pdf ? Sau pot fi si de alt tip? Pt ca ale mele nu sunt de tip .pdf si mi-e teama ca nu cumva din cauza asta sa am in continuare mesajul „Documentele sunt in curs de procesare” in fereastra de profil, de aproape 3 zile.
De vineri, documentele sunt în procesare. Să sperăm că se va încheia procesarea înainte de expirarea celor 7 zile!
Echipamentele predate pentru casare nu trebuie să funcționeze, nu se uită nimeni la ele; am aplicat și în altă ediție a programului și știu.
Dacă le-ați putut încărca, este în regulă, cel mai probabil. Sunt mai multe tipuri de fișiere acceptate, de la PDF, DOC și DOCX (documente) la JPG, PNG sau TIFF (imagini). Am scris despre asta aici.
e ok si jpg
la mne a mers
Am introdus codul trimis prin SMS și aplicația mi-a zis că email-ul sau parola sunt greșite, m-am întors la creare cont iar acolo surpriză: zice că mail-ul și parola sunt deja folosite !
Cum procedez ?
PS inițial am introdus mail yahoo dar am fost îndemnat să-l folosesc pe cel de gmail.
Parola o puteți recupera cu ajutorul funcției de resetare parolă -> veți primi un SMS cu un cod care vă ajută să resetați parola.

Situația mai delicată apare în cazul ați tastat greșit emailul (la înregistrare) și nu știți care a fost introdus de fapt la crearea contului.
De Vineri ora 14:30 documentele sunt in procesare, e normal.
Autoritățile au anunțat că procesarea poate dura, ca să-i cităm, „un timp mai îndelungat”…
Mi s-a confirmat înscrierea
Ce pași mai trebuie să urmez
Generați declarația (prin butonul Tipărește declarația), semnați-o și urcați-o în cont, alături de o copie după actul de identitate (aveți 2 butoane pentru încărcare fișiere, câte unul pentru fiecare din cele 2 documente). Dacă ați parcurs deja și această etapă și documentele au fost procesate, nu vă mai rămâne decât să aplicați pentru voucherele dorite, conform calendarului rabla electrocasnice 2021.
nu am inteles cum se procedeaza se incarca in aplictie copia carti de identitate ,la mine fiind format JPG,se compara datele din cont cu datele din CI,se valideaza de cei de la mediu dupa care se descarca si semneaza declaratia
Sau se incarca copia carti de identitate si fisierul cu declaratia asteptindu-se validarea din aplicatie
Va multumesc
Extras din Ghidul Rabla Electrocasnice 2021 -> declarația se semnează și ulterior să urcă în cont (ce rost ar avea să verifice cineva un document nesemnat?)
Am urmat toti pasii legati de autentificare si logare,cum pot genera voucher?
Puteți genera voucher din 21 mai 2021 sau din 4 iunie ori din 18 iunie, în funcție de categoria de echipament vizată de dvs. Calendarul Rabla Electrocasnice 2021 a fost făcut public de săptămâna trecută. Noi l-am afișat pe mai multe pagini din site.
Am creeat contul. Pot sa descarc doua vouchere pentru doua aspiratoare?
Nu reușesc sa șterg și sa reîncarc în aplicație copia CI în format pdf sau JPG cu rezoluție superioara. În schimb declarația semnata se poate șterge și reîncarca fără probleme
Daca profilul imi ramane pana joi seara tot pe „Documentele sunt in curs de procesare”, ce pot face? Datele necesare sunt introduse de vineri.
Nu este nicio problemă, cei de la AFM au anunțat chiar astăzi.
citez de la voi: „Chiar dacă este extrem de puțin probabil să aibă vreo legătură, oprește și repornește telefonul mobil și verifică dacă primești ulterior SMS-ul pentru activarea contului”.
Voi ne luati drept prosti? Totul e introdus corect, nu primesc codul. E o eroare de la voi.
De la noi cu siguranță nu e, căci nu administrăm nici programul rabla electrocasnice, nici aplicația de înscriere în program și de generare vouchere. Aș aprecia dacă putem purta o comunicare pe un ton civilizat.
Vă rog să consultați secțiunea de întrebări și răspunsuri de pe site-ul AFM.
Bună ziua,când încerc sa încarc declarația și buletinul,îmi zice mereu: eroare,sau eroare generala. Va rog reincercati.
Am creat contul cu succes pe 14.05.2021, am trimis copie după C.I. si dupa declarație dupa care am dat salvează. Au fost salvate cu succes însă cand ma autetntific îmi spune ,,documente in curs de procesare,,
Cum pot astfèl generala viscerele dupa 21.05.2021?
Va multumesc!
Se pare că puteți genera voucherele și în acest caz. Detalii.
Am pus ochii pe un a/c de la Altex. Pana acum au crescut pretul cu 150 de lei. Pana cand incepe campania pentru a/c pretul va creste cu 400 de lei. Astfel de magazine ar trebui scoase din program.
Prețurile aparatelor de aer condiționat cresc de obicei în apropierea verii, căci se apropie sezonul când cererea e maximă pentru astfel de echipamente. În plus, mai e aproape o lună până când se vor putea folosi voucherele pentru aparatele de aer condiționat. Nu vedem o legătura directă cu Programul Rabla Electrocasnice, iar comercianții modifică prețurile la fiecare câteva zile în orice perioadă a anului.
Nu are nici o legatura vara cu nesimtirea comerciantilor. Eu m-am uitat la o masina de spalat care acum 10 zile era 1650 lei, acum o saptamana devenise 1750, iar acum e 2000 lei – atat la emag, cat si la Altex/Media Galaxy. Doar nesimtirea comerciantilor poate justifica asta, si faptul ca au facut cartel, iar Consiliul Concurentei doarme.
Buna ziua,
Nu se poate reseta parola, chiar daca primesc cod pe sms. Apare mesajul ” codul sau adresa de mail invalide!”
Am semnat declaratia, dar nu o pot adauga in sistem.
Butonul pentru a uploada declaratia semnata nu exista.
Buna ziua,
In continuare imi apare mesajul „in acest moment nu se pot genera vouchere…”. Mai are cineva aceeasi problema?
Bună dimineața!
Toată lumea are această „problemă”, din moment ce voucherele se pot genera începând cu ora 10:00. 🙂 Informația e publică, anunțată pe multiple canale de cei de la AFM / Ministerul Mediului și am prezentat-o în diverse locuri și noi pe site-ul rablaelectrocasnice.ro.
la ora 10.00
Buna ziua,
Cand se activeaza vaucerele si cum stiu ca s-au activat?
Bună seara!
Se pare că voucherele se vor activa săptămâna viitoare – cel puțin asta au anunțat oficial autoritățile. Ar trebui să primiți un SMS după ce voucherele se activează, însă sfatul nostru este să mai verificați și manual, măcar o dată pe zi, statusul lor (însă de luni încolo).
Au fost destule sesizări din partea unor solicitanți în cadrul Programului Rabla Electrocasnice care nu au primit SMS-uri în diverse etape ale programului (de activare cont, de recuperare parolă pentru cont, de validare a documentelor etc.)
Eu am generat 2 vouchere, insa nu am primit mesaj si nici email pentru a il activa. Am verificat, iar numarul de telefon e introdus corect si adresa de email. Este o problema de sistem de nu am primit mesajul pana acum?
Voucherele se activeaza in prima parte a saptamanii viitoare
Nu ne-am baza pe vreo notificare trimisă pe email / SMS. Au fost destule persoane care nu au primit notificări în etapa înscrierii în program. Vă recomandăm să verificați manual, prin intrarea în cont, starea voucherului. De activat însă, la fel cum a scris și Gabriela, săptămâna viitoare se vor activa voucherele, conform unor comunicări ale celor de la AFM.
Buna ziua!
Va rog sa-mi spuneti cat dureaza procesarea documentelor? Ma refer la PDF-urile cartii de identitate, respectiv declaratie pe proprie raspundere.
Multumesc!
Bună seara! Poate vă ajută această informație. Documentele trebuie să fie în cont (și probabil și validate) în momentul utilizării voucherului.
Este doar o supoziție, dar este posibil că întârzierea activării voucherelor din această etapă să fie chiar din cauza celor care nu au încă documentele procesate (iar autoritățile au estimat că le vor putea procesa pe toate în primele zile ale săptămânii viitoare, iar ulterior vor activa toate voucherele).
Buna ziua
Stie cineva cand dureaza pentru a fi activat voucherul?
Multumesc
Bună ziua! Au anunțat cei de la AFM că întâi finanțarea trebuie aprobată în Comitetul de Avizare (există, într-adevăr, un articol în Ghidul Rabla Electrocasnice care menționează această etapă), motiv pentru care activările voucherelor se va face săptămâna viitoare.
Buna ziua.
Voucherele cum se activeaza? A fost creat dar nu este activat.
Bună ziua! Vor fi activate automat săptămâna viitoare. Pare mai degrabă o etapă procedurală, pe care trebuie să o parcurgă cei de la AFM.
Buna ziua!
Azi, 21 mai, fix la ora 10 am generat voucherul pt.masina de spalat si inca nu am primit nici mail, nici sms.
Stiti cumva cand se activeaza voucherul?
Maina as avea nevoie de el.
Bună ziua! Săptămâna viitoare vor fi activate voucherele – acesta este mesajul transmis oficial de către AFM, pe pagina lor de Facebook.
Buna ziua,
Cum se activeaza voucherele, in mod automat?
Nu este menționată informația nicăieri, până se activează, pierdem produsele, sau le crește prețul:(
Bună ziua! Din contră, noi considerăm că cei care se grăbesc să utilizeze voucherele vor beneficia de prețuri mai mari decât cei care așteaptă și cumpără spre finalul perioadei de 15 zile (în care voucherele rabla electrocasnice sunt valabile). Rămâne de văzut însă care tactică e mai bună (dacă aștepți prea mult, există riscul să nu mai găsești produse pe stoc). Există un risc în orice decizie până la urmă…
Voucherele vor fi activate săptămâna viitoare, după ce se parcurg niște etape procedurale la AFM.
Am generat un vaucer iar cand am vrut sa il folosec imi spune ca nu este activat.
Da, mai trebuie parcursă această etapă, care nu ține de noi, solicitanții din program. E vorba de o procedură pe care cei de la AFM trebuie să o parcurgă. Au anunțat că săptămâna viitoare voucherele vor fi activate.
Chiar nu- nteleg, cineva a scris ca voucherele vor fi activate in prima parte a saptamanii viitoare.
Daca programul rabla incepe de azi, de ce se activeaza numai peste 3- 4 zile???
Conform Ghidului Rabla Electrocasnice:
Se pare că această etapă mai trebuie parcursă de cei de la AFM, etapă asupra căreia noi, solicitanții din programul rabla electrocasnice, nu avem niciun control.
buna ziua , in cat timp vor fi activate voucherele?
Bună ziua! Puteți găsi aici un screenshot cu răspunsul oficial al celor de la AFM (sau puteți intra direct pe pagina lor oficială de Facebook).
Citiți și după acea postati: 1. încărcați vaucherele dorite minim 2.asteptati validarea din partea Afm, nu întrați în panica
Sincer si fara suparare, eu unul nici macar nu le-as mai raspunde celor care nu se sinchisesc sa citeasca comentariile, unde s-a raspuns deja de vreo 7 ori la intrebarea „Cand se activeaza voucherele ?”. Mi se pare lipsa de bun simt, dupa ce ca cei care se ocupa de acest site au oferit si ofera in continuare raspunsuri la absolut toate intrebarile legate de Rabla Electrocasnice 2021, sa mai fii si indolent sa intrebi aceeasi intrebare over & over again e chiar…
Mulțumim pentru comentariu! Aveți dreptate! Pe de altă parte, avem și noi părinți și bunici și am observat câte întrebări ne-au pus când am încercat să le explicăm mecanismul programului rabla electrocasnice – de la cum, când și unde se face schimbul echipamentelor, cum obțin voucherul și cum îl folosesc.
Noi am citit integral Ghidul Rabla Electrocasnice, dar probabil majoritatea celor înscriși în program nu au făcut-o (și nu realizau că mai există încă o etapă, între generarea voucherului și activarea lui).
Decât să stea să dea explicații pe pagina lor oficială de Facebook, cei de la AFM puteau mai bine să se gândească să afișeze un mesaj de genul celui de mai jos (o simulare făcută de noi) chiar în dreptul voucherului generat:
Și suntem convinși că nu ar mai fi primit atâtea întrebări. Și ar fi fost mai puține comentarii despre acest aspect și pe site-ul nostru. Ține de „user experience” până la urmă și nu știm dacă cei care au dezvoltat aplicația web s-au pus în locul utilizatorilor.
Credem că autoritățile puteau comunica mult mai bine pașii înscrierii în program, cum se generează și când și cum se activează voucherele. E drept, și cei care ajung pe site-ul nostru puteau să citească răspunsurile deja publicate la întrebări, înainte de a scrie, dar dacă știau clar cum și când se activează voucherele, de pe site-ul AFM / direct din aplicația web, nu ar mai fi existat nelămuriri de la bun început.
Fac apel perin intermediul dumneavoastră, sa vorbiți cu șefi de la Flanco și EMAG pentru introducerea în oferta rabla electrocasnice a unor produse la preț decent între 801-950 RON.
Există echipamente eligibile în cadrul Rabla Electrocasnice 2021 pe care le puteți găsi sub 1000 de lei la eMAG și/sau Flanco și/sau Altex, din categorii precum: frigidere, televizoare, tablete, aspiratoare. Bineînțeles, vorbim de echipamente de început de gamă, cu preț pe măsura specificațiilor, dar care se încadrează în criteriile Rabla Electrocasnice.
Dacă nu mi am făcut cont in mai, îmi pot face cont acum pentru a beneficia de a 3-a etapa ??
Doar cei care au cont deja creat (până pe 20 mai) pot aplica pentru vouchere în a treia etapă a Programului Rabla Electrocasnice, care începe vineri, 18 iunie 2021.
Totuși, toți cei care nu s-au înscris în luna mai, ar putea să o facă în curând, în cadrul unei noi ediții a programului, care ar putea începe până la finalul acestei veri. Vom publica și noi mai multe detalii, după ce autoritățile vor anunța ceva oficial în acest sens.
Buna ziua! M-am convins de seriozitatea avestui program. La ora 9:55 era logata in cont, la ora 10:01 a aparut campul de selectie, dar fara tipurile de vouchere de selectat si un mesaj de eroare. Am reicarcat pagina de 10 ori, aceeasi eroare. M-am delogat, iar de relogat am reusit abia la 10:09. La aceasta ora apare mesajul ca bugetul a fost epuizat. Vreau sa ma ajutati sa sterg contul de utilizator de pe site si datele personale. Nu gasesc nicio varianta de stergere, doar de deconectare. Multumesc!
Bună ziua! Confirmăm cele relatate de dvs., ni s-a întâmplat și nouă la fel, în calitate de simpli utilizatori ai programului rabla electrocasnice. Platforma AFM a generat erori multiple astăzi, 3 decembrie, atât la generarea voucherelor, cât și la autentificare.
Cei de la AFM vă pot șterge contul (și sunt obligați să facă asta, la solicitarea dvs., conform normelor GDPR în vigoare). Scrieți-le pe adresa electrocasnice@afm.ro – ei o oferă pe site drept adresă de email oficială pentru suport tehnic în cadrul programului rabla electrocasnice.
Multumesc frumos pentru raspuns! O zi buna!
Buna ziua. Nu se mai pot creea conturi?
Bună ziua! Perioada înscrierilor (de crearea a conturilor) s-a desfășurat între 19-25 noiembrie 2021. Noi am publicat un calendar al etapelor rabla electrocasnice 2021, tocmai ca să fie mai ușor de urmărit când începe și când se termină fiecare etapă.
Bună ziua,
Tot incerc sa imi recuperez parola si nu reușesc. Nu primesc SMS-ul necesar pentru resetare.
Cum pot rezolva aceasta situație?
Va mulțumesc.
Menționez ca am descarcat voucherul, contul a fost validat, dar acum când incerc sa il folosesc, ma trimite la cont cu mențiunea ca nu sunt toate datele incarcate.
Bună seara! Încercați să-i contactați pe reprezentanții AFM pe adresa oficială de email dedicată suportului tehnic în Programul Rabla Electrocasnice ( electrocasnice@afm.ro ).
Bună ziua, am creat un cont pe afm.ro cu 1-2 ani în urmă. Vreau să șterg contul, cum să procedez? vă mulțumesc
Bună seara! AFM este instituția care administrează aplicația aferentă Programului Rabla pentru Electrocasnice și lor le puteți solicita ștergerea datelor dvs. personale.
În pagina de confidențialitate de pe site-ul AFM este specificată, in secțiunea „Drepturile dumneavoastră și modul de exercitare al acestora”, o adresă de email dedicată unor astfel de cereri.