Prima ediție Rabla Electrocasnice 2022 începe vineri, 17 iunie. Cu aproape o săptămână înainte de start, vechile vouchere, generate în 2021, au dispărut din conturile de utilizator ale aplicației informatice. Această acțiune reconfirmă că cine a generat vouchere anul trecut pentru anumite echipamente are dreptul să solicite și în 2022 vouchere chiar și pentru aceleași categorii (eligibile și în acest an).
Știm deja că utilizatorii care au deja conturi create anul trecut le pot folosi și pentru ediția 2022 a Programului Național Rabla pentru Electrocasnice. Or dacă aveai deja vouchere solicitate anul trecut, acestea apăreau în profilul tău de utilizator.
Unii solicitanți nu știau cum să interpreteze situația și se întrebau dacă nu cumva asta le va limita șansa de a genera vouchere pentru aceleași categorii de echipamente pentru care au solicitat deja voucher în 2021.
Autoritățile anunțaseră deja că solicitanții de vouchere de anul trecut pot participa și în 2022 și pot genera vouchere. Iar ștergerea vechilor vouchere din contul rabla electrocasnice e o dovadă în plus că vei putea solicita un voucher aferent unui echipament eligibil în program pentru care poate ai generat unul și anul trecut.
Voucherele Rabla Electrocasnice de anul trecut au fost eliminate din conturile de utilizator
Unii solicitanți au observat că încă le mai apăreau în cont (chiar la începutul lunii iunie 2022) voucherele generate anul trecut. Se temeau că asta îi va împiedica să solicite vouchere pentru aceleași tipuri de echipamente și în 2022.
Însă în a doua săptămână a lunii iunie AFM a făcut curățenie în conturi și a eliminat voucherele solicitate anul anterior. Astfel, înainte de începerea Rabla Electrocasnice 2022, lista voucherelor din conturile de utilizator este complet goală.

Voucherele anterioare oricum expiraseră – anul trecut au avut o valabilitate de 15 zile din momentul activării lor. Vouchere rabla electrocasnice generate în 2022 vor putea fi folosite doar timp de 7 zile, conform modificărilor din cadrul programului guvernamental.
Într-un an calendaristic poți obține un singur voucher rabla electrocasnice din fiecare categorie
Anul trecut, o bâlbâială a autorităților a creat destule frustrări în a doua sesiune a programului. Deși nu exista o limitare explicită prin Ghidul Rabla pentru Electrocasnice, persoanele care solicitaseră un voucher la prima ediție nu au mai putut solicita un altul, pentru aceeași categorie, la a doua ediție.
De exemplu, cine a generat în sesiunea din primăvara anului trecut un voucher pentru un aspirator, nu a mai putut genera un altul în ediția din iarnă.

Anul trecut nu era clar ce articol din Ghidul Rabla Electrocasnice interzicea asta, iar de aici au și apărut multiple discuții. Însă în 2022, Administrația Fondului pentru Mediu a actualizat ghidul și a anunțat că un solicitant poate obține un singur voucher pentru un echipament într-un an calendaristic.
La articolul 19 alin. (7) și (8) din Ghidul Rabla pentru Electrocasnice actualizat în mai 2022 regăsim:
(7) Persoana fizică care a selectat, dar nu a utilizat voucherul nu mai poate selecta un voucher pentru aceeași categorie pe parcursul aceluiași an calendaristic.
(8) Persoana fizică care a beneficiat de un voucher dintr-o categorie nu mai poate beneficia de același tip de voucher pe parcursul aceluiași an calendaristic.
În concluzie, fie că ai deja cont creat anul trecut, fie că îți creezi unul pentru prima dată începând cu 17 iunie, în 2022 poți obține câte un singur voucher pentru fiecare categorie eligibilă în Rabla Electrocasnice. Astfel, poți genera în total maximum 8 vouchere pentru tot anul (câte unul / categorie), indiferent de numărul edițiilor rabla electrocasnice (știm deja că vor fi cel puțin două în 2022).
Dacă ai deja cont creat anul trecut, îți recomandăm să verifici că te poți conecta. Iar dacă nu ai, te poți înscrie și-ți poți crea un cont în aplicația online rabla electrocasnice în perioada 17 iunie, ora 10:00 – 23 iunie, ora 23:59. Succes!
Totul este o BATAIE DE JOC!!!Degeaba scrii totul corect…apare ca ceva e”incorect”,dar nu ai posibilitatea sa corectezi,sau sa vezi unde aigresit!Asa este gandit..sa nu putem activa contul! Asta se intimpla la noi,din pacate!
Cu siguranță procesul de înregistrare în cadrul acestui program rabla pentru electrocasnice poate fi îmbunătățit de către AFM.
Spuneți-ne exact în ce etapă întâmpinați probleme: când încercați să completați formularul pentru crearea noului cont? Dacă da, cele mai des întâlnite situații cu acel formular au legătură cu:
– câmpul pentru expirarea actului de identitate (apăsați iconița în formă de calendar, ca să alegeți mai ușor data de expirare)
– câmpul „ReCaptcha” al celor de la Google, care verifică faptul că formularul nu e completat de un robot (dar aici se poate încerca de mai multe ori până se confirmă verificarea);
– parola, care trebuie să respecte anumite criterii minime (de lungime, tipuri de caractere folosite etc.)
Dați-ne mai multe detalii. Oricum, înscrierea se poate realiza până pe 23 iunie, inclusiv, iar voucherele încep să se ofere din 24 iunie, deci mai este timp să vă înregistrați.
Deoarece un solicitant în cadrul programului ne-a contactat mai devreme pentru o situație similară, revenim cu criteriile necesare pentru a vă alege o parolă care să respecte condițiile impuse de AFM pentru crearea contului:
Așadar, asigurați-vă că parola are cel puțin 8 caractere și conține cel puțin o literă mică, o literă mare, o cifră și un caracter special (exemplu: punct, semnul exclamării, semnul dolar, diez etc.)
Salut. Stie cineva cum actualizez copia buletinului? Cel folosit ultima data a expirat si am alt buletin cu alta data de expirare. In editare nu se permite inlocuirea acesteia.
Salut!
Ne-am întrebat și noi același lucru aici. Mai mulți utilizatori cu conturi create anterior în aplicația web rabla electrocasnice se confruntă cu această situație. Până în prezent, nu am găsit vreun răspuns din partea AFM.
Vă recomandăm să puteți o întrebare direct AFM, public, la această postare a lor pe contul oficial de Facebook al instituției, le puteți trimite un mesaj privat sau le puteți scrie un email la adresa menționată aici.
Desigur. Am validat conttul su codul din sms, dar cind vreau sa ma autentific user sau parola gresita! asta cu toate ca userul si parola create cu 5 minute mai devreme nu aveam cum sa le gresesc. Dau schimbare parola si nu vine niciun sms…..
si inca odata si nimic….
Ne putem gândi la mai multe variante (excludem ca nr. de telefon să fi fost introdus greșit, deoarece ați primit SMS-ul inițial de validare a contului):
1. adresa de email corectă, parola greșită și SMS-ul pentru resetarea parolei întârzie (au mai fost cazuri), dar această variantă ni se pare mai puțin probabilă;
2. adresa de email diferită introdusă la crearea contului. Poate fi vorba de un singur caracter schimbat. Pentru recuperarea parolei, trebuie să introduceți adresa de email asociată contului. Dacă de data aceasta introduceți corect adresa de email, ea nu va fi găsită în sistem (dacă diferă de cea introdusă la crearea contului), deci nu declanșează nici trimiterea SMS-ului;
3. adresă de email și parolă corecte și de fapt este o eroare a aplicației rabla pentru electrocasnice.
Pentru oricare din variante, recomandăm să luați legătura cu AFM.
Cum pot sa anulez un vaucher generat.
Din grabă am generat un vaucher pentru mașină de spălat vase și eu vroiam pentru mașină de spălat rufe, așa că am generat și pentru mașină de spălat rufe.
Acum am 2 vauchere și nu se activează niciunul.
Mulțumesc!
Nu puteți anula un voucher. Însă nu este neapărat o problemă. Ambele vor fi activate mâine, marți, 27 iunie, conform anunțului făcut de AFM.
Neutilizarea unui voucher nu vă afectează posibilitatea de a genera și de a utiliza vouchere pentru alte categorii din program. Singurul inconvenient este că nu veți mai putea genera un alt voucher, nici pentru mașină de spălat rufe, nici pentru mașină de spălat vase la sesiunea următoarea, din noiembrie-decembrie 2022.
Conform actualizărilor din Ghidul Rabla pentru Electrocasnice 2022, orice solicitant are dreptul să genereze maximum un voucher pentru fiecare categorie de echipamente într-un an calendaristic.
Bună ziua, din neatenție și graba am generat pentru prima etapa voucher greșit, eu doresc sa achiziționez o combina frigorifica sa dau la schimb pe cea veche dar acum am observat pe voucher ca scrie ca e doar pt mașini de rufe. Se mai poate face ceva sau am pierdut
Bună ziua! Nu se mai poate face ceva în acest moment: fiecare voucher se poate utiliza doar pentru categoria pentru care a fost generat. AFM a anunțat oficial numărul de vouchere generate pentru fiecare categorie în parte în cadrul primelor 2 etape rabla electrocasnice din decembrie 2022. Puteți să le trimiteți un email celor de la AFM, să-i întrebați dacă se mai poate face ceva, deși nu vedem ce soluție ar putea exista.